Jaaroverzicht 2017, Florian Heijdenrijk

In het vierdelige jaaroverzicht kijken verschillende leden van de ESV terug op 2017. Vandaag vertelt Florian Heijdenrijk, voormalig voorzitter van de vereniging, hoe hij het tweede kwartaal van dit jaar heeft beleefd.

Aangekomen bij de laatste periode van het academische jaar zie je dat iedereen staat te popelen om vakantie te vieren. Allemaal weten we dat we nog even een paar weken moeten doorzetten, maar toch blijft het lastig om de concentratie er bij te houden. Met een goede reden ook, want in het laatste blok van het jaar werden we natuurlijk weer verwend door de ESV met allerlei mooie activiteiten. De zon begint ook al wat harder te schijnen dus loopt men wat schaarser gekleed rond, wat natuurlijk ook een plezier is voor het oog. Daarnaast gebeurt er een hoop in de wereld waardoor je makkelijk afgeleid kan worden. Niet te vergeten is het drinken van bier of wijn op het terras ook een stuk aangenamer, dus het kan niemand verweten worden dat met al deze prikkels dat de concentratie soms ver te zoeken is.

Om maar eens met de gebeurtenissen van deze periode te beginnen hebben we een geweldige tijd gehad. Afgezien van het feit dat het herenteam van Nederland het WK niet haalde en dat Feyenoord landskampioen werd (en niet N.E.C.), mochten we met plezier naar het vrouwenvoetbal kijken. In het geval van Max Verstappen was er helaas ook minder goed nieuws, van de 10 races in deze periode haalde hij namelijk 6 keer de eindstreep niet. Gelukkig hield Tom Dumoulin de Nederlandse eer hoog en heeft hij een geweldige prestatie geleverd, hij was namelijk de eerste Nederlander ooit die de ronde van Italië wist te winnen. Op de financiële markt hield het ook maar niet op, de bitcoin verdrievoudigde namelijk van waarde in maar twee maanden tijd. Na deze prestaties werden we ook gezegend met een nieuw kandidaatsbestuur voor de ESV, welke jullie de afgelopen tijd hard aan de slag hebben gezien.

Het was namelijk ook de laatste periode waarin het oude bestuur nog de dienst uit maakte en alles er uit kon halen wat er in zit. Hier hebben ze wederom hun best gedaan voor onze mooie vereniging. Om te beginnen hebben we zelf ook een sportieve prestatie neergezet als vereniging, namelijk bij de Batavierenrace. Deze race, met vooral een leuk feest op het einde waar het natuurlijk allemaal voor te doen is. Beginnend vanuit onze mooie stad hebben we met topsnelheden van onder andere Pieter en David mooi afgerond. Helaas kon niet iedereen mee naar Enschede, aangezien er net als bij de studiereis beperkte plekken beschikbaar waren. Gelukkig stond er in dit blok nog een reis voor ons in het verschiet, namelijk de excursie die ons dit jaar naar Hamburg bracht.

In Hamburg hebben we kunnen genieten van de zon, de zee en de nachtelijke verrassingen die de stad ons te bieden had. Na een lange busrit, hebben we wat cultuur gesnoven voordat we ons begaven naar de kroegen in de buurt van de Reeperbahn. Hier bleek dat de vermoeidheid bij enkele ESV’ers al insloeg wat zorgde voor een avond vol spanning en sensatie. Na een in zijn geheel enerverend weekend waarin de commissie ons de stad heeft laten verkennen, een pubquiz heeft gehouden en we met z’n allen chocola hebben gemaakt, mochten we ons weer opmaken voor de terugrit met Hennie de buschauffeur.

Als een van de laatste activiteiten van het jaar en van het XXVIIIe bestuur is de actieve leden barbecue georganiseerd. Via deze jaarlijkse barbecue worden alle actieve leden bedankt voor hun inzet en wordt ook het nieuwe ESV-ledencadeau gepresenteerd. Na wat drankjes achter de kiezen te hebben, mochten we het ‘chillpakket’ in ontvangst nemen die we in deze koude tijden wel goed kunnen gebruiken. Dan eindelijk was het tijd om na de laatste tentamens toch te genieten van de welverdiende rust. Voor sommigen werd dat meteen een vlucht naar een verre bestemming, maar voor de echte Nijmegenaren onder ons werd dat nog even genieten van de Zomerfeesten. Dit Nijmeegse festival aan het begin van de vakantie laat de stad bruisen met vierdaagse lopers en alle feesten eromheen. Zorg ervoor dat je volgende zomervakantie deze week nog in Nijmegen bent voordat je vertrekt naar je vakantiebestemming, dit festival wil je namelijk niet missen! Dit was mijn terugblik op het laatste blok van afgelopen jaar, nu rest mij niks anders dan jullie allen prettige feestdagen te wensen en een gelukkig nieuwjaar!

Door: Florian Heijdenrijk