Jaaroverzicht 2017 Joerien Kempers

In het vierdelige jaaroverzicht kijken verschillende leden van de ESV terug op 2017. Jorien Kempers, eerstejaars student en lid van de eerstejaarscommissie, vertelt over haar introductieweek en het beginnende leven als student in het derde kwartaal van het afgelopen jaar.

Na een lange zomervakantie begon voor mij het studentenleven in Nijmegen. Dit was toch wel iets heel anders dan mijn leven tussen de weilanden in de achterhoek. Het nieuwe leven in Nijmegen werd goed ingeleid door een onvergetelijke introductieweek. In de introductieweek was vooral de kroegentocht een groot succes. De introductieweek werd afgesloten met het introductieweekend. Hierbij gingen we met bussen naar ‘ons allerlaatste kinderfeestje’. Hier heb ik voor het eerst kennis gemaakt met een cantus. In tegenstelling tot nu lag de temperatuur toen nog een stukje hoger en hebben we heerlijk in de zon genoten en waterspelletjes gespeeld. In deze introductieweek heb ik veel nieuwe mensen leren kennen en ik heb er mooie herinneringen aan overgehouden.

In de introductieweek werd er door mijn intro-ouders enthousiast verteld over de ESV en voornamelijk haar activiteiten. Hierdoor was ik erg benieuwd naar deze activiteiten en zo was ik snel te vinden bij een van de eerste activiteiten, namelijk het poolen. Ondanks het gebrek aan talent was dit een zeer geslaagde en vooral gezellige avond die in de Malle Babbe werd voortgezet. Het leuke aan de activiteiten en borrels vind ik dat je veel nieuwe mensen leert kennen. Dit was vooral ook het geval op het ESV-weekend. Dit weekend vond plaats in Overasselt, waar helaas niet altijd de zon bleek te schijnen. Ondanks dat het weer niet mee zat werd de pret niet bedorven. Vrijdag stond er eigenlijk een andere activiteit op de planning, maar deze werd vanwege het weer vervangen door een pubquiz. De volgende dag zat iedereen brak bij het ontbijt, maar na een goed ontbijt kon iedereen weer meedoen met de spelletjes. ’s Avonds vond de cantus plaats, waarbij er door alle liederen uit volle borst werd meegezongen. Al met al was het dus zeer geslaagd maar vermoeiend weekend.

Een andere geslaagde activiteit was het beerpongtoernooi. Deze heb ik samen met mijn eerstejaarscommissieleden georganiseerd bij Carolus. Na het beerpongtoernooi werden er nog enkele drankjes gedronken bij de Totally Disney borrel. Tussen de activiteiten door zorgde de activiteitencommissie voor aantrekkelijke eetacties. Wat varieerde van een broodje knakworst tot loempia’s. Na al deze gezelligheid moest er hard gewerkt worden, want de tentamenweek stond voor de deur. Na heel wat stress heb ik gelukkig beide vakken met een voldoende kunnen afsluiten.

Ik kan terugkijken op een goede start van het studentenleven met veel leuke nieuwe mensen en ik hoop dit het komende jaar voort te zetten. Voor nu wil ik iedereen het beste wensen voor 2018.

Door: Jorien Kempers