Jaaroverzicht 2018, Blok 2 An van Houten

Jaaroverzicht 2018, Blok 2. An van Houten

We zijn alweer aangekomen bij het laatste kwartaal van het jaar! De eerste tentamens van dit academisch jaar zijn achter de rug, en een nieuw blok begon. Zo zat ook deze afgelopen periode weer vol met zowel formele als informele activiteiten.

Zo begon het tweede blok met een avondje lasergamen met de activiteitencommissie, met daar op aansluitend de traditionele Jasje Dasje borrel. Op deze eerste borrel van dit nieuwe blok waren vele leden weer in de Malle Babbe te vinden, waar de prachtige roodzwarte ESV-dassen weer in grote aantallen aanwezig waren.

Een week later vond het Pizza Smulfestijn plaats, georganiseerd door de eerstejaarscommissie. Er werd, naast de alcoholische versnaperingen, genoten van de pizza’s om vervolgens door te gaan naar weer een gezellige editie van Inglorious. Tussen deze activiteiten door werden er ook interessante lunchlezingen gehouden, onder andere van MURA en NBA. Tijdens deze sessies werd er meer verteld over de accountantsopleiding en het werkveld van de accountant.

Verder dit blok werd weer het tweedejaars etentje georganiseerd, werd er geflaneerd op het BiEM-feest en kreeg NEC tijdens hun wedstrijd support van een aantal ESV-leden. Ook begon rond deze periode het Nijmegen Career Event (NCE), waarbij studenten de kans kregen om kennis te maken met verschillende bedrijven door middel van workshops en presentaties. Vervolgens kwam het jaarlijkse Sinterklaas Diner-rouler er weer aan, waar verschillende koppels verschillende gerechten klaarmaakten. Deze activiteit werd afgesloten met grimmige gedichten, waarna de avond werd voortgezet met de Spanish Santa Claus borrel.

Ook de laatste weken voor de vakantie werden voorzien van allerlei verschillende activiteiten. Zo werden er tijdens ‘A Minute to Win it’ zenuwslopende spelletjes gespeeld, wat in combinatie met wat drankjes resulteerde in hilarische uitvoeringen van de opdrachten. Daarbij werd ook de Sjors en Sjimmie weer helemaal op z’n kop gezet tijdens een editie van Management Madness.

Aan het einde van het blok is een groep ESV’ers de spanning en hoogte gaan opzoeken, men ging namelijk abseilen bij de inhousedag van Accon AVM. De ochtend begon met een interview en workshop van het bedrijf, gevolgd door onze leden die vanaf het dak van het kantoor zich een weg naar beneden baanden. De laatste activiteit werd georganiseerd door de economics commissie, waarbij de kaarten, dobbelstenen en Schultenbräu in groten getale aanwezig waren. En zo kwamen we ook alweer aan bij de laatste borrel van het jaar werd het begin van de vakantie alvast ingeluid.

Om tot de conclusie te komen, het was weer een prachtig jaar met verschillende formele en informele activiteiten waar we allemaal van hebben genoten! De vele commissies en het XXXste bestuur hebben hun best gedaan, wat zeker terug te zien was. Dit was mijn terugblik op het afgelopen kwartaal, voor nu wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en tot in het volgende jaar!