Jaaroverzicht 2018, Blok 3 Bob Zoutenbier

Jaaroverzicht 2018, Blok 3. Bob Zoutenbier

Warm de Glühwein maar op, zet de oliebollen in de poedersuiker en stop die rotjes maar in je jaszak, want er komt een potverdikkeme mooie terugblik aan. 2018, een jaar waar het bier rijkelijk gevloeid heeft op tal van prachtige activiteiten. Toch werd er niet alleen lauwe Schultenbräu gedronken, maar ook een adje-ESV, Kölsch, Smirnoff Ice en TGV maakten ons jaar compleet. Maar waar begon dit denderende jaar nou allemaal mee? Ik ga je meenemen naar de meest fantastische momenten van het eerste blok van het afgelopen jaar. Dus leun achterover, trek een fles open en denk terug aan het prachtige begin van het jaar 2018.

Zelden hebben we zo’n mooi begin van het jaar gehad. De Radboud vond ons allemaal veel te overspannen en gaf ons een extra weekje vrij, waardoor weinig mensen hun gezicht hebben laten zien in januari. Gelukkig was er één moment waar we ons even konden uitleven: TvA Tribute. Na jaren van typisch studentikoos uitstelgedrag en een conjunction bias van de uni, moest de ESV dan toch echt verhuizen naar het Elinor Ostrom gebouw. Op het afscheid van TvA werd door ouderejaars dan ook wel een traantje gelaten, omdat de smerige banken, kleffe tosti’s en 11m2 toch echt wel gemist gingen worden. We mogen trouwens blij zijn dat het afscheid nog door mocht gaan, omdat BOW op het informele afscheid had bedacht dat muren gaten moeten hebben, ramen beplakt moeten zijn met boterhammen en scooters best binnen kunnen rijden.

Een maandje later kwamen we weer bijeen voor de Man-Vrouw activiteit. De meiden ging heerlijke biertjes proeven en als ik de foto’s moet geloven hebben deze heerlijk gesmaakt. Bij de mannen werd er gedart en gedobbeld in het nu failliete Europaleis. Dit was geen potje darts voor amateurs, want in de finale werd even 180 gegooid. Deze avond werd als vanouds afgesloten in de Malle Babbe.

Een nieuw vervoersmiddel kwam ook in opspraak toen de prachtige multimediaruimte van het nieuwe EOS gebouw werd bezet op een woensdagavond. Deze werd namelijk gebruikt voor een heus Mario-kart toernooi. Geen baby park op de Gamecube, maar wel gefocust met vier man naast elkaar terwijl er gescholden werd op de bananen en blue shells. Maar ook werden de heupen en haren even losgegooid bij vele intense potjes Just Dance, wat toch wat verborgen talenten heeft blootgelegd.

Als je dit blok nog niet genoeg los was gegaan kon dat zeker op de volgende activiteit: Paintballen. Springen, duiken en vooral verfballetjes op elkaar schieten met minstens 300 kilometer per uur. Die avond werden dan ook de nodige blauwe plekken geteld. Dit was ook de activiteit waar je je frustraties kon africhten op het bestuur als dat nodig was. Die dunne in een varkenspak en die dikke in een konijnenpak, en knallen maar!

De mooiste activiteit was natuurlijk de studiereis. Met een lading vol studenten en twee jonge docenten reisden we af naar Ljubljana en Zagreb. De banken schotelden ons soms een uit de duim gezogen verhaal voor, maar velen waren toch te druk bezig met het Assassin’s spel. Op elk moment kon je ge’iced worden door een anonieme huurmoordenaar. Zo ook op de residentie van de ambassadeur. Of werd er een flesje verstopt in een broek. Het kon allemaal. Wat ook kon, was dat je de gehele busreis tussen de twee steden op de wc doorbracht, omdat je niet tegen alcohol kon. Al met al was het dus een geweldige reis!

Dit blok moest wel in stijl worden afgesloten. Dus net voor de tentamens werden de blauwe en roze vellen papier weer uit de kast getrokken om een prachtige date te regelen voor het jaarlijkse gala. Sommigen mochten zelfs met de openingsdans meedoen. Een prachtige avond die werd gevuld met heerlijke muziek en drank, die werd afgesloten in de Malle Babbe. Dit keer was er wel genoeg drank en dat merkten we allen dan ook de volgende dag.

Het begin van 2018: er werd genoten, er werd gedronken, er werd gelachen. Het 29ste bestuur, bedankt voor dit mooie jaar. Het 30ste bestuur, succes en geniet ervan. Voor alle leden, laten we dit jaar weer ouderwets veel samenkomen onder het genot van oude deuntjes en genoeg Schultenbräu, zodat we bij de terugblik over een jaar weer kunnen terugkijken op een potverdikkeme mooi jaar.