Jaaroverzicht 2018, Blok 4 Maikel de Leeuw

Jaaroverzicht 2018, Blok 4. Maikel de Leeuw

De Kerstman is net weg en nieuwjaar komt er weer aan. Een goed moment om terug te blieken op 2018 en alle mooie herinneringen weer op te halen. Ditmaal blok 4, mijn laatste blok als eerstejaarsstudentje. Ook was dit het blok waarin het maken of kraken was voor vele medestudenten. Blok 4 is altijd een roerige periode vol met stress omtrent het BSA. Hoewel dit voor de meeste wel te halen valt, ondanks alle leuke activiteiten tussendoor. Het oude gezegde blijft staan: Studeren is combineren.

Blok 4 begon gelijk met één van mijn favoriete activiteiten: De Cantus. Op de Cantus werden onze zangtalenten weer goed op de proef gesteld en beoordeeld door het presidium. Echter is het zingen niet het doel van deze avond, maar verbroedering. Zang verbroedert mensen al duizenden jaren en zo ook nog in 2018. Net als bij Sinterklaas wordt goed gedrag beloond, in dit geval met een ad fundum. Slecht gedrag wordt afgestraft door het presidium. We hebben vele unieke straffen mogen aanschouwen dankzij de strafmeester. Van de verbroedering konden we nog nagenieten in de stad.

Ook was er geen tekort aan formele activiteiten, want onze studenten moeten ook de mogelijkheid hebben zich te ontwikkelen buiten de Malle Babbe. In dit blok werd het ESV-congres georganiseerd. Thema van dit jaar was de invloed van technologie op de economie. Met sprekers uit alle sectoren van de economie, denk aan accountancy, banken, FinTech en natuurlijk Crypto & Blockchain. De zalen zaten propvol met gemotiveerde en leergierige studenten die graag hun kennis uitbreiden. Deze dag werd afgesloten met één van onze favoriete dingen: gratis borrels!

Aan het eind van het academisch jaar werden speciaal nog alle actieve leden van de ESV uitgenodigd voor een heerlijke barbecue. Het vlees, bereid door onze eigen grillmeesters, was sappig en warm, net als de Schultebräu. Het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven. Verder kregen de actieve leden ook een cadeau om ze te bedanken voor hun enthousiasme en inzet het afgelopen jaar. Enkele mannen waren nogal in de war met hun gloednieuwe cadeaus, de schort en ovenwant.

Als allerlaatste activiteit hadden we nog de greek olympics gevolgd door een borrel. De greek olympics had vrij weinig met sport te maken, maar het doorzettingsvermogen van menig ESV’er werd flink op de proef gesteld door de vele potjes supermex en bierpong. Achteraf sloten we het academische jaar af op onze oude vertrouwde plek, de Malle Babbe bij de noisy nerd drink.

Al om al kijk ik terug op een mooi jaar in Nijmegen. De vele activiteiten zorgen ervoor dat ik ook eens uit m’n kamertje kom. Echter zijn het de leden, mijn vrienden, waarvoor ik echt kom! Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar!