Jaaroverzicht 2020 door Eline

Foto esv nieuwjaarswens

Click here for English

Ik ben Eline, tweedejaars Economics and Business Economics studente.

2020 was voor iedereen een gek jaar. Waar het nog begon met gezellig drinken en zingen in de kroeg en met het vooruitzicht op vele leuke activiteiten, stond ons studentenleven opeens stil. Ook moest de lustrumweek van de ESV, als hoogtepunt van het jaar, geschrapt worden.

Voor mij zou 2020 het jaar worden waarin ik op en top van mijn studentenleven kon gaan genieten. Ik had eind 2019 een kamer in Nijmegen Oost gevonden en met de stad op 8 minuten fietsen beloofde dat veel gezellige stapavonden. Zo begonnen de eerste twee maanden dan ook, ik was minstens 2 keer per week wel in de Molenstraat te vinden en een afsluiting in de FEBO was een vast ritueel geworden.

Toen de lockdown in maart kwam, baalde ik enorm, maar ik had hoop voor de toekomst. Hoop dat er nog een mooie zomer met zomerfeesten en gezelligheid aan zat te komen. Ook besloot ik met een paar vrienden intro-ouders te worden om onze kindjes te stad goed te laten leren kennen. Helaas pakte dat ook niet helemaal uit als gepland.

De brakke maar gezellige dagen in de collegezaal moesten verruild worden voor het online college kijken, waarbij ik vaak de gevaarlijke keuze maakte om dit vanuit bed te doen. Er is veel gebeurd en ik kan me er ondanks (te) weinig dronken avonden niet heel veel van herinneren. Hoe is het al december?

Ondanks dat 2020 ons niet alle gezellige hoogtepunten heeft gebracht waar velen van ons op hadden gehoopt, heb ik versteld gestaan van de creativiteit waarmee oplossingen bedacht werden. Ik heb zelf, als deel van de eerstejaarscommissie, ervaren hoe lastig het kan zijn een leuke online activiteit te organiseren en toch heeft de ESV al voor heel wat gezellige borrels en andere activiteiten gezorgd.

Hopelijk wordt 2021 het jaar waarin we alles wat 2020 niet heeft gebracht, in kunnen halen.

Ik wens jullie allemaal een gelukkig, maar vooral ook gezond 2021 toe!