Jaaroverzicht 2020 door Fleur

Afbeelding1

Click here for English

Alweer bijna een jaar voorbij en wat was het voor een jaar. Het begin van 2020 voelt als een andere wereld. Weten jullie nog dat we gewoon elke dag naar college gingen, uit gingen en zelfs ESV activiteiten nog fysiek waren?

Zo begon in ieder geval wel mijn 2020. Ik ging met de ESV mee op skireis. Na de tentamenweken  vertrokken we naar Frankrijk en hebben we een week lang kunnen genieten van de sneeuw. Hier heb ik ook veel mede-ESV’ers leren kennen. Het was een super leuke week die ik graag nog een keer had willen doen. Niet lang daarna sloeg helaas Corona toe in Nederland. Veel ging op slot en ook de colleges werden online gegeven. Vlak voor de eerste lockdown had ik toevallig net een kamer gekregen in het centrum van Nijmegen, waar ik toen niet veel meer aan had. Op dat moment was nog het plan om naar Bangkok te gaan met de studiereis van de ESV. Toen had ik nog de hoop dat het door zou gaan, ik ben zelfs vaccinaties gaan halen ondanks mijn angst voor naalden. Maar helaas, de studiereis ging ook niet door.

In de tussentijd was ik ook nog druk bezig met mijn voorbereiding van mijn uitwisseling naar het buitenland. Ik zou namelijk naar Appalachian State University gaan in Amerika. Maar ik had onderhand ook wel door dat de kans dat dat door zou gaan, miniem was. Ik moest gaan kijken naar wat ik wilde gaan doen het volgende collegejaar. Eind april heb ik daarom gesolliciteerd bij een medische verzekeringsmaatschappij als customer care medewerker. Omdat ik al een Wft in bezit had, werd mij de baan als salesmedewerker aangeboden. In mei heb ik daarom een Wft Schade Particulier diploma gehaald en in augustus een Wft Schade Zakelijk diploma. Sindsdien werk ik met veel plezier vanuit huis.

In augustus wist ik nog steeds niet wat ik wilde doen voor het dit collegejaar, aangezien ik heel graag naar het buitenland wilde en de virtual exchange daarom geen optie was. Ik besloot om een tussenjaar te nemen van mijn bachelor International Economics and Business en drie minoren te gaan doen in Bedrijfskunde (I know), Politicologie en Conflict Studies. Ik ben sinds september ook weer permanent gaan wonen in Nijmegen in de kamer die ik in maart heb gekregen, om zo toch wat dichter bij het studentenleven te zijn. Natuurlijk bleef ik wel actief lid bij de ESV en daarom had ik me ook opgegeven om commissielid te worden bij de Activiteitencommissie. Eind september hoorde ik dat ik niet alleen commissielid was, maar dat ik ook de voorzitter mocht zijn van de commissie, wat ik natuurlijk met veel enthousiasme geaccepteerd heb. We hebben ondertussen twee activiteiten georganiseerd, namelijk de online bierproeverij pubquiz en het Sinterklaas Diner Rouler. In november had ik zelfs de eer om tot lid van de maand gekozen te worden van de ESV.

In december mocht ik samen met de andere studenten International Economics and Business opgeven waar je naartoe zou willen gaan het eerste semester van 2021. Ik hoorde half december dat ik naar California State University mag gaan in Amerika! Hier ben ik super blij mee omdat ik een tussenjaar heb genomen om naar Amerika te kunnen gaan. Ik ben dan ook op het moment van schrijven al druk bezig met dingen uitzoeken en mensen mailen om goed voorbereid te zijn.

Ik kijk met gemixte gevoelens op afgelopen jaar terug. Tijdens afgelopen jaarwisseling dacht iedereen dat dit een top jaar zou worden en dat heeft natuurlijk heel anders uitgepakt. Ondanks alle tegenslagen heb ik ook veel nieuwe dingen beleeft en kunnen oppakken, wat ik zonder Corona misschien niet had gedaan. Toch hoop ik dat we snel weer veilig met z’n allen ESV activiteiten kunnen bijwonen en ik hoop jullie ook allemaal snel weer te zien!

Alvast een gelukkig nieuwjaar!