Jaaroverzicht 2020 door Rens

rens

Click here for English

Hee hallo!

Ik ben Rens Nagtegaal, pre-master student voor de master Economics: International Political Economy, en ik wil je graag vertellen over mijn jaar.

Een jaar geleden, toen het jaar begon, stond ik met vrienden in Chiang Mai, Thailand, temidden van de wensballonnen om daarna het nieuwe jaar goed in te luiden onder het genot van een aantal alcoholische versnaperingen. Met goede voornemens en al ging ik nog tweeënhalve week verder op reis door Azië voordat ik mijn exchange afrondde en thuis kwam op 17 januari.

Een kleine twee weken na thuiskomst begon ik aan mijn laatste semester van mijn bachelor Economics in Tilburg. Door omstandigheden moest dit voor een deel online gebeuren (er was iets met een virus geloof ik, is gelukkig alweer ver voorbij (toch?), althans, ik hoop dat dat het geval is wanneer je dit nog eens terugleest). In het betreffende voorjaar ben ik me gaan oriënteren op mijn volgende opleidingsfase, mijn master, ik kwam hierbij, na uitvoerig onderzoek te hebben gedaan naar de verschillende masters, uit in Nijmegen. Het enige probleem was dat ik nog 3 politicologievakken moest hebben afgerond voor ik aan deze specifieke master-track kon beginnen. Aan de hand daarvan heb ik de keuze gemaakt om dit jaar in Nijmegen mijn pre-master (de drie vakken die ik moest halen + nog een aantal vakken omdat het kan) te gaan doen om daarna alsnog de master te doen.

In Nijmegen kwam ik al snel in aanraking met de ESV, waar ik dan ook besloot lid te worden. Na aan de kennismakingsquiz meegedaan te hebben en bij de ‘A minute to win it’ activiteit aanwezig te zijn geweest leek het me leuk om echt actief te worden bij de ESV. Zodoende heb ik me ingeschreven voor verschillende commissies, de sportcommissie en de Ingloriouscommissie. Daarnaast heb ik mij ook nog aangemeld om in de NCE-commissie plaats te nemen (nog erg bedankt voor het attenderen Adinda!), wat ik vervolgens ook gedaan heb en waarmee we nu al met de voorbereidingen bezig zijn voor het komende NCE. Ik heb natuurlijk zin in het NCE van de huidige commissie in februari en al helemaal in ons eigen NCE!

Het was natuurlijk een uniek jaar (raar is al te vaak gezegd), maar gelukkig heb ik in ieder geval mijn plekje in Nijmegen wel gevonden dit jaar, laten we hopen dat het komende jaar weer wat actiever wordt en we snel weer met z’n allen op een woensdag eraf kunnen gaan bij Malle Babbe!

Op een beter en normaler jaar!

Rens Nagtegaal